8/13/2014

"Nostalgia Anioła" Alice Sebold






Naprawdę niesamowita ksiazka. Historia jest niezwykła i wstrząsająca, podczas czytania łzy same cisną sie do oczu. Nie mozna sie dziwić, skoro ona na prawde porusza cos w czytelniku.
Na pewno jeszcze przez długi czas bede wracała myślami do tej ksiazki. Czyta sie ja bardzo szybko, zmusza ona do refleksji nad własnym życiem. Zdajemy sobie sprawę, ze nie znamy dnia, ani godziny. Zastanawiamy sie, czy faktycznie tak jest, czy naprawdę po śmierci będziemy mogli obserwować zycie na Ziemi?
Powieść przedstawia historie czternastoletniej zgwalconej i zabitej dziewczynki, która po śmierci przygląda sie życiu swojej rodziny i najbliższych.
Ksiazka w dość szybkim czasie po wydaniu, zyskała miano bestsellera, leczy wydaje mi sie, ze prawdziwa sławę przyniosła jej ekranizacja powieści. Jednak nie polecam oglądać filmu przed przeczytaniem ksiazki, to juz na pewno nie bedą te same emocje.
Myśle, ze ,,Nostalgie Anioła" mozna określić jako magiczna książkę. Autorka pozwala nam na każdej stronie poczuć żywe emocje, takie jak ból, rozpacz, samotność i tęsknotę.
,,Nostalgia Anioła" to naprawdę piękna powieść.

CYTATY "NOSTALGIA ANIOŁA":

,,Potworności sa na Ziemi rzeczywiste i dzieją sie codziennie. Sa jak kwiat albo słońce, nie mozna ich powstrzymać."

,,Jak popełnić zbrodnie doskonała - w niebie była to znana gra. Ja zawsze wybierałam sople lodu: broń sie topi."

,,Nie chciałam juz za nimi tęsknić i nie pragnelam, żeby oni tęsknili za mną. Chociaż tęskniłem. Chociaż oni tęsknili. Zawsze."

,,Zaczelam opuszczać swoje ciało, zaczęłam zamieszkiwac powietrze i ciszę. Płakałam i walczyłam żeby nie czuć."

,,Wtedy uważaliśmy, ze prawdziwa milosc zdarza sie tylko raz w życiu, nie miałyśmy pojęcia o kompromisie czy ponownych próbach."

,,Niemal każdy w niebie ma kogoś na Ziemi, komu sie przygląda: ukochana osobę, przyjaciela, a nawet kogoś obcego, kto okazał sie kiedyś miły, zaproponował ciepły posiłek, obdarzył uśmiechem, gdy był najbardziej potrzebny."

,,Czasami płaczemy, mimo ze ktoś, kogo kochalas, odszedł dawno temu."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz