8/21/2014

" Anioł Stróż" Nicholas Sparks


Książka w której Nicholas Sparks nieco nas zaskoczy, ponieważ przyzwyczailiśmy się do tego, że pisze on raczej historie miłosne, tę jednak powieść ośmielę się nazwać thrillerem.
Od samego początku książka owiana jest tajemnicą. Główna bohaterka Julie traci ukochanego męża, który w liście oznajmia jej, że będzie jej aniołem stróżem, a prezencie dostaje psiaka... chyba można już się domyślić kto będzie aniołem stróżem Julie?
Nie jest to pierwsza, ani na pewno nie ostatnia książka Sparksa,  która przeczytałam z ogromną przyjemnością. Znajdziemy w niej wątek utraconej miłości, wielkiej przyjaźni między człowiekiem, a psem, spotkanie z człowiekiem obsesyjnie zakochanym, który nie może poradzić sobie z utratą kobiety, co zmienia go w psychopate, a także jest tutaj wątek kryminalny, który dodaje smaku książce.
Autor bardzo umiejętnie gra ma uczuciach czytelnika. Bawi on i smuci. A zakończenie na prawde chwyta za gardło. Polecam.

CYTATY: " ANIOL STRÓŻ":

,,(...) Świat jest piękniejszy, kiedy się uśmiechasz."

,,Ludzie dziela sie na dwie kategorie. Na tych, którzy patrzą w przednią szybę oraz na tych, którzy zerkają we wsteczne lusterka."

,,I nie obawiaj się. Gdziekolwiek się znajdę, będę Cię strzegł. Zostanę Twoim aniołem stróżem, kochanie."

,,Zawsze jest jakiś wybór. Tylko czasem ludzie podejmują zła decyzje."

,,Malujaca się kobieta ma w sobie coś zmysłowego, coś, co świadczy o jej pragnieniu by wydać się pociągająca."

,,Moja mama mówiła, że jeśli kiedykolwiek wyjdę za maz, powinnam poślubić kogoś, kto kocha mnie bardziej niż ja jego."

,,Czuła sie pewna, że nie tylko kocha ją teraz, ale, że nie nadejdzie dzień kiedy przestanie ją kochać."

,,Odniósł wrażenie, że mógłby przyglądać się jej godzinami i nigdy nie miałby dość."

,,Teraz wspominała męża z uśmiechem, wdzięczna że przez pewien czas był częścią jej życia."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz