11/20/2014

"Nie mów nikomu" Harlan Coben


Polecam tę książkę wszystkim fanom thrillerów, a jeśli jesteś osobą niezbyt lubiącą ten gatunek - wierz mi, po przeczytaniu tej pozycji pokochasz go.

Dopiero co zakończyłam lekturę "Nie mów nikomu", jednak jestem całkowicie pewna, że przez długi czas jej nie zapomnę i będę wspominać emocje, jakie mi towarzyszyły podczas czytania tej książki. To moje drugie spotkanie z tym autorem. Pierwsza jego książka, którą przeczytałam była niezła, jednak ja oczekuję czegoś więcej i w powieści "Nie mów nikomu" Harlan Coben zdecydowanie dał mi to więcej! Zrewanżował się w stu procentach.

Niesamowita intryga, szybkie zwroty akcji, to wszystko jest tak pochłaniające, że przeczytałam tę powieść w zaledwie dwa dni. Musiałam poznać rozwiązanie, dojść do prawdy razem z bohaterami. Zakończenie całej intrygi jest niesamowicie zaskakujące, a czytelnik do ostatniej strony, nie jest w stanie domyślić się, kto stoi za którą intrygą.

Jak zwykle nie zdradzę niczego z fabuły. Odebrałabym wam tym całą przyjemność z tej lektury, a jest ona na prawdę warta uwagi.
Zdradzę tylko tyle: jest to powieść o poświęceniu, miłości i zemście. Cała intryga tutaj pobudza nasze wciąż narastające napięcie, które trzyma i nie opuszcza do ostatniej strony. Tak samo jak do ostatniej strony książki autor nie pozwala się nudzić.

Harlan Coben w "Nie mów nikomu" świetnie wykreował bohaterów, a samo skonstruowanie takiej intrygi wydaje się czymś niewiarygodnym. Sam czytelnik w trakcie, jak i po zakończeniu zastanawia się - Jak on to zrobił?

Tak jak już wspominałam na samym początku. Jest to książka nie tylko dla pasjonatów kryminałów i thrillerów, bo po lekturze tej pozycji, jeśli nie pokochacie tego gatunku, to na pewno tę powieść.

CYTATY "NIE MÓW NIKOMU":

,,Wspomnienia wywołują ból. Najdotkliwszy zaś sprawiają najlepsze z nich."

,,Pojąłem, że już nigdy więcej jej nie zobaczę, nigdy nie przytulę, że nigdy nie będziemy mieli dzieci i nie zestarzejemy się razem. Wiedziałem, że to ostateczny wyrok, że nie będzie odroczenia ani apelacji, niczego nie da się wynegocjować."

,,Bóg ma szczególne poczucie humoru."

,,Śmierć jest wspaniałym nauczycielem. Niestety zbyt surowym."

,,Czasem pakujemy stare rzeczy i chowamy je na strychu, nigdy nie zamierzając ich wyjmować, ale nie potrafimy się ich pozbyć. Pewnie tak samo jak marzeć."

,,Nadzieja, ten ptak w klatce, który nigdy nie umiera."

,,Seks jest dla wszystkich, ale wzajemna bliskość po nim tylko dla zakochanych."

,,Ludzie często mówią, że ten świat jest chory. Nawet nie wiedzą jak bardzo."

,,Przytuleni, powoli zapadniemy w sen. A jutro rano obudzimy się razem. I pojutrze. To jej twarz będę widział każdego ranka, kiedy otworzę oczy. I jej głos usłyszę po przebudzeniu. Wiedziałem, że nigdy nie przestanę się tym cieszyć."

,,Lepiej kochać, a potem płakać. Następna bzdura. Wierzcie mi wcale nie lepiej. Nie pokazujcie mi raju, żeby potem go spalić."

,,Możesz ufać naturze, ale nie człowiekowi."

,,Są takie miejsca, do których nie należy zapuszczać się myślami, ale one i tak tam podążają."

,,Jeśli przechodzisz na drugą stronę ulicy, żeby uniknąć spotkania z bandą czarnoskórych nastolatków, dokonujesz kwalifikacji etnicznej, jeśli tego nie robisz, obawiając się, że wyjdziesz na rasistę, też dokonujesz kwalifikacji etnicznej, a jeżeli na ich widok nie myślisz ani o jednym, ani o drugim, to przybyłeś tu z jakiejś planety, na której ja nigdy nie byłem."

1 komentarz: