9/26/2014

"Ciemnia" Graham Masterton


,,Ciemnia" jest to typowy horror Mastertona z elemntami nadprzyrodzonymi.
Książka lekka w czytaniu, przeczytalam ją bez żadnych przestojów. Osobiście jednak uważam, że autor mógł wykazać się nieco większym potencjałem, ponieważ powieść była za krótka, przez co czytelnik nie może zżyć się z historią jak i z bohaterami, a książka nie do końca zapada w pamięć.
Autor nie poraz pierwszy wykazuje się łatwością w budowaniu historii. Nie dość że buduje on mroczny nastrój, to pozwala nam dowiedzieć się czegoś ciekawego m.in. o degarotypii i utrwalaniu odbić na srebrze.
Niestety sama fabuła nie zwala z nóg. Po przeczytaniu samego początku, powieść zaczęła się dobrze zapowiadać, jednak jak dla mnie wszystko zepsuła postać czarnego charakteru.
Jednak na niedzielną nudę? Czemu nie.

CYTATY "CIEMNIA":

,,Zło nie lubi na siebie patrzeć"

,,(...) w życiu nie można uciec od wszystkiego z wyjątkiem samego siebie."

,,Kogo wolno nam kochać? (...) Prawdę, że znam, sądziłem. Choć z żalu już umarłem, o mojej śmierci nie wie jeszcze nikt."

,,Patrzę i osądzam, biorę to co chcę mieć, i niszczę wszystko, czego nie chcę mieć, ponieważ mam do tego prawo."

,,(...) im więcej się człowiek dowiaduje tym mniej wie."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz